Kraków gotowy na zimę

odśnieżanie Krakowa

Do utrzymania dróg i chodników przygotowano 252 jednostki, w celu zapewnienia bezpieczeństwa na jezdniach i chodnikach zgromadzono 12700 ton soli, 4700 ton piasku, 745 ton chlorku wapnia. Gdzie zgłaszać konieczność odśnieżania dróg i chodników należących do Gminy Miejskiej Kraków?

Działaniami kieruje miejski komitet koordynacyjny do spraw zimy w Krakowie. Zasiadają w nim przedstawiciele wszystkich spółek i jednostek miejskich, które co roku zaangażowane są w zimowe utrzymanie miasta. Dyspozytorzy MPO całodobowo monitorują prognozy pogody, temperaturę powierzchni ulic w mieście, a każdy z pojazdów biorących udział w akcji „Zima” jest wyposażony w GPS. Monitoring miejski zapewnia podgląd głównych punktów komunikacyjnych i ulic.

Do zimowego utrzymania dróg i chodników przeznaczono 252 jednostki, w tym: siedem solarek, 39 jednostek do utrzymania chodników, 37 zespołów do utrzymania obiektów inżynierskich, dziewięć zespołów do wywozu śniegu, 58 jednostek do utrzymania ulic, 36 zespołów do utrzymania terenów wewnątrzosiedlowych i sześć zespołów do utrzymania miejsc postojowych.  

Kraków został podzielony na cztery i obszary i trzy rejony utrzymania, które swoim zakresem obejmują:

  • drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne (komunikacja zbiorowa) oraz Rynek Główny i ulice wewnątrz pierwszej obwodnicy – łącznie 693 km
  • pozostałe drogi gminne i wewnętrzne – 692 km
  • chodniki – 1 040 tys. m2
  • drogi rowerowe – 138 km (w tym wydzielone drogi rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe, ciągi pieszo–jezdno-rowerowe oraz kontrapasy i pasy dla rowerów utrzymywane w obrębie jezdni)
  • tereny wewnątrzosiedlowe (drogi, chodniki) – 845 tys. m2
  • chodniki w Strefie Płatnego Parkowania – 70 tys. m
  • przystanki autobusowe i tramwajowe – 138 tys. m2 (1 571 szt.).

Mieszkańcy mogą przysyłać zgłoszenia o oblodzeniu i opadach, konieczności odśnieżania ulic i chodników bezpośrednio do dyspozytorni akcji „Zima” mailowo ([email protected]) i telefonicznie (12 646 23 61 lub 691 612 756) lub kontaktować się bezpośrednio ze spółkami i służbami odpowiedzialnymi w danym zakresie.

 

Jednostki zaangażowane w akcję „Zima”:

  • MPEC – utrzymanie sieci ciepłowniczej, usuwanie awarii, całodobowe dyżury, reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, aktualizacje i raporty uzupełniane na bieżąco na stronie internetowej 
  • MPK – zapewnienie sprawności komunikacji miejskiej
  • MPO – koordynacja akcji, oczyszczanie dróg i chodników ze śniegu, lodu i gołoledzi, monitoring stanu dróg i reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, całodobowe dyżury dyspozytorów
  • MPWiK – utrzymanie sieci wodociągowej, usuwanie awarii sieci, całodobowe dyżury, reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, aktualizacje i raporty uzupełniane na bieżąco na stronie internetowej
  • Straż miejska – utrzymanie porządku i kontrola, przyjmowanie zgłoszeń od mieszkańców
  • ZDMK – utrzymanie i oczyszczanie torowisk tramwajowych, usuwanie awarii
  • ZZM – utrzymanie terenów zielonych, chodników i ścieżek rowerowych w parkach i bulwarach wiślanych

Kontakty dla mieszkańców:

  1. MPEC – całodobowe telefony i na bieżąco aktualizowana strona internetowa: 993, 12 644 18 72, mpec.krakow.pl
  2. MPK – całodobowe numery telefonów: 19 150, 12 254 13 00
  3. MPO – całodobowe numery telefonów: 12 646 23 61, e-mail: [email protected]
  4. MPWiK – całodobowe telefony i na bieżąco aktualizowana strona internetowa: 994, 12 424 23 03, 12 422 92 05, 800 130 060, wodociagi.krakow.pl
  5. Straż miejska – telefony alarmowe: 986
  6. ZDMK – całodobowy telefon: 12 616 75 55
  7. ZZM  12 201 02 42

 

Źródło: KrakówPL
fot: Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Sp. z o.o.

UDOSTĘPNIJ ARTYKUŁ:
Autobusy wracają na
Obligacje GetBack -
Oceń Ten Artykuł:
BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW KOMENTARZ