Strona głównaAktualnościInstytucjeSzkoła Podstawowa nr 43Dzień Otwarty dla przedszkolaków – 17 maja

Dzień Otwarty dla przedszkolaków – 17 maja

1% podatku dla SP 43. Szkoła Podstawowa nr 43 w Krakowie

Dlaczego świat jest ciekawy?

Na to pytanie próbowaliśmy odpowiedzieć, we wtorek 17 maja, podczas dnia otwartego dla przedszkolaków.

Dzieci podzielone na grupy pracowały w czterech salonach.

W jednym z nich przedszkolaki musiały wykazać się umiejętnością skojarzenia, co wspólnego mają człowiek, mandarynka i cebula. W czasie zajęć dzieci poznały budowę skóry oraz jej percepcyjnej funkcji. Wykonały doświadczenia, do przeprowadzenia których wykorzystane zostały bardzo proste materiały, jak np. woda, ołówek, lupa, rękawiczka lateksowa. Dzięki eksperymentom przekonały się o występowaniu w skórze różnych receptorów – dotyku, nacisku, bólu, temperatury. Przeprowadzone badania pozwoliły im m.in. określić, które części ich ciała są mniej lub bardziej wrażliwe na dotyk oraz jak szybko receptory adaptują się do temperatury. Efektem tych zajęć było znalezienie przez dzieci odpowiedzi na pytanie – „Po co nam skóra?”.

W kolejnym salonie dzieci powędrowały do świata zwierząt. Próbowali odkryć tajemnice przyrody. Podczas zabawy przedszkolaki miały za zadanie dobrać się w odpowiednie grupy i znaleźć swój dom. Następnie, na żywo, przez lupę, miały okazję obserwować mrówki, ślimaki, pszczołę oraz rybkę. Próbowały swoich sił jako wędkarze, łowiąc ryby, próbowały wydostać się z labiryntu mrówek, zasmakowały pysznego miodu oraz ulepiły swojego ślimaczka. Przedszkolaki wysłuchały również wiersza Juliana Tuwima „Ptasie radio”, a następnie rozpoznawały na ilustracjach ptaki występujące w tym utworze.

W trzecim salonie przenieśliśmy się do roztańczonej Europy, do pełnej dźwięków i kolorów podróży przez Hiszpanię, Belgię i Szkocję. Dzieci miały okazję poznać kulturę, architekturę i zróżnicowane ukształtowanie terenu państw. Pierwszą stacją była gorąca Hiszpania, gdzie w tańcu z chustami, przy latynoskich rytmach, odzwierciedliliśmy klimat corridy i temperament hiszpańskiej zabawy. Każdy przedszkolak miał szansę na pamiątkowe zdjęcie z wyprawy. Następnie udaliśmy się pociągiem do mrocznej i mglistej krainy potwora z Loch Ness, Szkocji, gdzie poznaliśmy charakterystyczny taniec szkocki oraz magiczne miejsca Meridy Walecznej i Harry Potera. Ze Szkocji przenieśliśmy się w czasie do Belgii, krainy czekolady i diamentów. Tam poznaliśmy choreografię tańca integracyjnego „Chocolate”, która wszystkim przysporzyła mnóstwo radości i uśmiechu. Po udanej podróży przez wielokulturowość Europy, każde dziecko miało okazję zrobić dla siebie flagę kraju, w którym mu się najbardziej podobało.

Przygoda w czwartym salonie, w wodnej krainie, rozpoczęła się od rozpoznawania dźwięku płynącego strumyka oraz zagadki, dzięki którym dzieci rozpoznały, iż tematem zajęć będzie woda. Po obejrzeniu krótkiej prezentacji dzieci dowiedziały się dlaczego woda jest najważniejsza, ile wody występuje na naszej planecie, w jakiej postaci występuje oraz kto jej potrzebuje do życia. Następnie dzieci udały się w rejs statkiem po Wiśle w stronę Morza Bałtyckiego. Po wykonaniu zadania dzieci zostały podzielone na grupy eksperymentatorów, którzy poznawali właściwości wody poprzez różnorodne doświadczenia. Pierwsza grupa poznawała smak, zapach, kształt, stan skupienia wody- przelewając ją do różnych naczyń, wąchając, dotykając kostek lodu itd. Kolejna grupa badała, które substancje rozpuszczają się w wodzie i czy zmieniają jej smak, zapach, wygląd. Dzieci mieszały cukier, sól, kakao, kaszę z wodą i obserwowały zachodzące reakcje, opisując czy zmieniła ona kolor, smak, zapach i czy dana substancja się rozpuściła. W trzeciej grupie badano, jakie przedmioty unoszą się na wodzie, a które toną i dlaczego tak się dzieje. W ostatniej grupie eksperci badali, jak substancje płynne zachowują się w połączeniu z wodą, które się łączą, rozpuszczają, które ja barwią i nadają inny zapach. Badano reakcje w połączeniu z mlekiem, sokiem malinowym, olejem i atramentem. Podsumowaniem zajęć był „sprawdzian” podczas, którego dzieci w trakcie zabawy ruchowej odpowiadały na pytania związane z tematem zajęć.

Przygoda w wodnej krainie dostarczyła wielu ciekawych wrażeń i nowych doświadczeń przeprowadzonych samodzielnie przez przedszkolaków.

Mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście. Do zobaczenia we wrześniu 🙂

Krakus – Prądnicz
4. Bieg Swoszowicki
Oceń Ten Artykuł:
BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW KOMENTARZ